Kľúčom k úspešnému podnikaniu nie je len skvelý bezkonkurenčný produkt či služba, ale aj to, ako spoločnosť vystupuje a pôsobí na zákazníkov. Za uskutočnenými predajmi a spokojne sa vracajúcimi zákazníkmi preto stojí najmä zákaznícka podpora, ktorá je v priamom kontakte s nakupujúcimi.
Modernú formu podpory predstavuje rýchly a efektívny online chat. V rámci komunikácie sa operátori okrem riešenia problémov starajú aj o zodpovedanie bežných otázok a budovanie brandu spoločnosti. Takže zákaznícka podpora nie je len o vybavovaní reklamácii, ale aj o nasledujúcich bodoch, ktoré si spoločne rozoberieme v článku.
Prečo je dôležité mať kvalitnú zákaznícku podporu?
-
Stará sa o spokojnosť a vernosť zákazníkov
Či už ide o otázky týkajúce sa uskutočnenia objednávky alebo o rady k doplnkovému servisu, zákaznícka podpora slúži k zodpovedaniu všetkých (i špecifických) otázok nakupujúcich a k vyriešeniu ich požiadaviek a problémov. Vďaka rýchlym a relevantným odpovediam zvyšuje svoju dôveryhodnosť a buduje si zástup verných zákazníkov.
-
Reprezentuje spoločnosť
Štýl komunikácie a ochota operátorov odzrkadľujú nastavenie hodnôt a vízii spoločnosti. Pokiaľ je u značky na prvom mieste spokojnosť zákazníkov, odrážať sa to bude v ochotnej a ústretovej komunikácii zo strany operátorov.
-
Je prvkom odlíšiteľnosti
Každá spoločnosť má iné požiadavky od komunikácie zákazníckej podpory, čo pri správnom nastavení predstavuje jej konkurenčnú výhodu oproti iným značkám. Každá značka je jedinečná a jej komunikácia so zákazníkmi slúži k jej rozoznaniu od konkurencie.
-
Znižuje náklady spoločnosti
Ako? Na získanie nových zákazníkov je potrebné vynaložiť množstvo nákladov ako sú náklady na výskum, marketing a prístupnosť. Na druhú stranu, pre udržanie zákazníkov, ktorí už v minulosti nakúpili, je okrem dobrého produktu či služby dôležitá aj spoľahlivá zákaznícka podpora. Tým, že sa operátori snažia o maximálnu spokojnosť nakupujúcich, sa starajú o opakované nákupy návštevníkov webu. No a vďaka tomu šetria spoločnostiam náklady, ktoré by vynakladali na neustále získavanie nových zákazníkov.
-
Je súčasťou word-of-mouth marketingu
Už sa vám stalo, že ste na základe skúsenosti odporučili svojmu okoliu nejakú spoločnosť alebo jej produkt? Predpokladáme, že áno, pretože všetci sa radi delíme s dobrými skúsenosťami s rodinou a známymi. Rovnako to je aj s personálom a zákazníckou podporou. Rýchli a spoľahliví operátori, ktorí vyvolajú pozitívne emócie v zákazníkoch sa tak postarajú o odporúčania značky.
Jednoducho, šťastný zákazník = šťastný podnik. Avšak, pod pojmom zákaznícka podpora si nemusíte predstaviť iba operátorov v internom prostredí firmy. Modernú a efektívnu formu zákazníckej podpory predstavuje implementácia online chatu na web, kde sú externí operátori pripravení zodpovedať otázky návštevníkov webu takmer počas celého dňa.
S našim live chatom reago môžete mať na svojom webe k dispozícii zákaznícku podporu každý deň, vrátane víkendov a sviatkov. Vďaka tomu, že garantujeme odpovede na zákaznícke otázky do jednej minúty, sa vám postaráme o množstvo spokojných zákazníkov.
Túžite mať na svojom webe bezstarostnú a reprezentatívnu komunikáciu? V tom prípade sa obráťte na nás.