Úspešné podnikanie vďaka zákazníckej podpore

Kľúčom k úspešnému podnikaniu nie je len skvelý bezkonkurenčný produkt či služba, ale aj to, ako spoločnosť vystupuje a pôsobí na zákazníkov. Za uskutočnenými predajmi a spokojne sa vracajúcimi zákazníkmi preto stojí najmä zákaznícka podpora, ktorá je v priamom kontakte s nakupujúcimi.

Modernú formu podpory predstavuje rýchly a efektívny online chat. V rámci komunikácie sa operátori okrem riešenia problémov starajú aj o zodpovedanie bežných otázok a budovanie brandu spoločnosti. Takže zákaznícka podpora nie je len o vybavovaní reklamácii, ale aj o nasledujúcich bodoch, ktoré si spoločne rozoberieme v článku.

Prečo je dôležité mať kvalitnú zákaznícku podporu?

  1. Stará sa o spokojnosť a vernosť zákazníkov

    Či už ide o otázky týkajúce sa uskutočnenia objednávky alebo o rady k doplnkovému servisu, zákaznícka podpora slúži k zodpovedaniu všetkých (i špecifických) otázok nakupujúcich a k vyriešeniu ich požiadaviek a problémov. Vďaka rýchlym a relevantným odpovediam zvyšuje svoju dôveryhodnosť a buduje si zástup verných zákazníkov.

  2. Reprezentuje spoločnosť

    Štýl komunikácie a ochota operátorov odzrkadľujú nastavenie hodnôt a vízii spoločnosti. Pokiaľ je u značky na prvom mieste spokojnosť zákazníkov, odrážať sa to bude v ochotnej a ústretovej komunikácii zo strany operátorov.

  3. Je prvkom odlíšiteľnosti

    Každá spoločnosť má iné požiadavky od komunikácie zákazníckej podpory, čo pri správnom nastavení predstavuje jej konkurenčnú výhodu oproti iným značkám. Každá značka je jedinečná a jej komunikácia so zákazníkmi slúži k jej rozoznaniu od konkurencie.

  4. Znižuje náklady spoločnosti

    Ako? Na získanie nových zákazníkov je potrebné vynaložiť množstvo nákladov ako sú náklady na výskum, marketing a prístupnosť. Na druhú stranu, pre udržanie zákazníkov, ktorí už v minulosti nakúpili, je okrem dobrého produktu či služby dôležitá aj spoľahlivá zákaznícka podpora. Tým, že sa operátori snažia o maximálnu spokojnosť nakupujúcich, sa starajú o opakované nákupy návštevníkov webu. No a vďaka tomu šetria spoločnostiam náklady, ktoré by vynakladali na neustále získavanie nových zákazníkov.

  5. Je súčasťou word-of-mouth marketingu

    Už sa vám stalo, že ste na základe skúsenosti odporučili svojmu okoliu nejakú spoločnosť alebo jej produkt? Predpokladáme, že áno, pretože všetci sa radi delíme s dobrými skúsenosťami s rodinou a známymi. Rovnako to je aj s personálom a zákazníckou podporou. Rýchli a spoľahliví operátori, ktorí vyvolajú pozitívne emócie v zákazníkoch sa tak postarajú o odporúčania značky.


Jednoducho, šťastný zákazník = šťastný podnik. Avšak, pod pojmom zákaznícka podpora si nemusíte predstaviť iba operátorov v internom prostredí firmy. Modernú a efektívnu formu zákazníckej podpory predstavuje implementácia online chatu na web, kde sú externí operátori pripravení zodpovedať otázky návštevníkov webu takmer počas celého dňa.

S našim live chatom reago môžete mať na svojom webe k dispozícii zákaznícku podporu každý deň, vrátane víkendov a sviatkov. Vďaka tomu, že garantujeme odpovede na zákaznícke otázky do jednej minúty, sa vám postaráme o množstvo spokojných zákazníkov.

Túžite mať na svojom webe bezstarostnú a reprezentatívnu komunikáciu? V tom prípade sa  obráťte na nás.

Ďalšie články

Vyskúšajte chat Reago