Prečo neignorovať Black Friday?

Najväčšie e-commerce šialenstvo je tu a my vám vysoko odporúčame stať sa jeho súčasťou. A bodka. Všetko dôležité bolo povedané.

Stále ste sa nerozhodli? Tak nám dovoľte v skratke vysvetliť prečo by ste sa mali stať jeho súčasťou:

Black Friday je globálna udalosť

Umelý sviatok západného konzumu? Možno, ale jeho pôsobnosť ďaleko presahuje len západnú pologuľu. Návštevnosť webov sa napríklad vo Francúzsku zdvojnásobila oproti priemernej novembrovej. Dvojnásobná porcia príležitostí pre Váš e-commerce počas jedného krátkeho obdobia. Využite ju – pripravte sa na nápor návštevnosti všetkými možnými zbraňami. Skladové zásoby, zákaznícka podpora, unikátne ponuky, preprava tovaru. Považujte to za testovaciu prevádzku na vianočný ošiaľ a získajte z nej maximum.

Najdlhší piatok v roku

Black Friday je deň, ktorý korunuje začiatok nákupov “podstromčekových” darčekov. Je len na vás ako dlho budete návštevníkov masírovať Black Friday ponukami, zaužívaný štandard sú ale 4 najdôležitejšie dni – spomínaný Black Friday, Cyber Weekend a Cyber Monday. Nezaoberajte sa otázkou, či sa stať súčasťou Black Friday v piatok, zvezte sa na nákupnom hype dlhšie. Koniec koncov to ostane na vás dokedy, pozrime sa napríklad na Alzu, tá na Black Friday premenovala už aj výpredaj skladových zásob niekoľkokrát za rok. Prípadne niektoré Black Friday akcie v reťazci Mall končia 2 týždne pred Čiernym piatkom. Cítite ten tlak na peňaženku?

Cyber Monday ako najsilnejší piatok

Minulý rok e-commerce na americkom trhu vygeneroval najvyššie tržby až na Cyber Monday. Tento jav síce v európskych krajinách ešte neevidujeme, ale so zvýšenou popularitou inteligentných darčekov bude aj u nás zaujímavé pondelkový trend sledovať. Pre určité segmenty však môže byť nosným zakončením predĺženého víkendu.

Očakávame opätovný nárast obratov

V USA narástli medziročné obraty e-commercu o skoro 17% na 16,7 miliardy USD. Z pohľadu celkových obratov online + offline Black Friday rastie už 10 rokov priemerne o 3,5%. Očakávaný rast oproti roku 2017 je na úrovni 4,3%. Môžeme Vám sľúbiť, že sa tento rok zapojíte do najlepšieho Čierneho piatku vôbec.

Milujeme impulzívne nákupy

Vžite sa do pozície svojho potenciálneho zákazníka. V televízii mu už mesiac servírujú zasnežené reklamy, na darčeky ešte neminul ani cent a zo dňa na deň sú “všetky tie internety” obsypané percentami zliav. Používatelia nakupujú lebo môžu a majú pocit, že takú príležitosť už do Vianoc nedostanú. Poraďte im, postrčte ich do nákupu a budú náchylnejší. Ak im podáte počas nerozhodného prechádzania webom pomocnú ruku, tak verte, že budú ochotnejší dokončiť vytúžený nákup.

Večerné nákupy z pohodlia domova

Európski zákazníci otvoria svoje peňaženky najširšie v piatok okolo 8. a 20. hodiny. V pondelok sa k najvyššiemu obratu šplháme tiež o 20. hodine večernej. Najsilnejšia kúpna sila sa v kľude navečeria, uloží deti a začne surfovať po internete. Dôležité pre vás bude byť nápomocní práve v týchto “netradičných otváracích hodinách”. Budete svojím zákazníkom v tomto čase poruke?

Ak by ste potrebovali s online podporou pomôcť, určite si prezrite našu live chat službu Reago so skutočnými ľuďmi odpovedajúcimi na otázky vašich návštevníkov od 8-22 hodiny, od pondelka do nedele.

Ďalšie články

Vyskúšajte chat Reago