Pripravte svoj e-shop na Vianoce

Už len pár týždňov zostáva do Vianoc. Znie to šialene, však? Veď ešte len “teraz” sa predsa začal nový rok. V tomto období je preto hraničný čas pripraviť sa na sezónu, aby ste ju využili naplno. Na tieto veci by ste počas tohto obdobia nemali zabudnúť vo vašom podnikaní.

1. Majte dostatok produktov na sklade.

Nie je nič horšie ako dopyt po produktoch, ktoré majú dlhú dobu doručenia. V čase, keď zákazníci nakupujú vianočné darčeky, je alfou a omegou mať dostatok produktov na sklade. V prípade, že produkty nedržíte na sklade, ale nakupujete ich od dodávateľa, nezabudnite na webovej stránke uviesť informáciu o čase dodania. Tým, že zákazníci budú vedieť, kedy môžu očakávať svoj balíček, predídete nespokojnosti a zlým recenziám z neskoršieho dodania.

2. Vyfarbite svoj e-shop do vianočných farieb.

Určite sa všetci zhodneme v tom, že v príjemnom prostredí, z ktorého cítiť ducha Vianoc, máme tendenciu nakupovať viac, je tak? Prispôsobte preto svoju stránku tomuto obdobiu. Hodí sa vášmu e-shopu zelená, červená či zlatá? Výber vianočného dizajnu je len na vás! Okrem farieb sa môžete “pohrať” aj s rôznymi prvkami, ako sú napr. imelo či vetvička ihličia.

3. Uistite sa, že vaša stránka je kompatibilná s mobilným telefónom.

Vzhľadom na to, že až ¾ spotrebiteľov navštevujú webové stránky z mobilných telefónov je nevyhnutné, aby vaša stránka mala responzívny dizajn. Čiže aby sa jej obsah vedel pekne prispôsobiť smartfónom. Uistite sa preto, či vaši zákazníci nájdu všetko potrebné k nákupu bez zbytočného hľadania a skrolovania webu.

4. Vytvorte špeciálne vianočné kategórie.

Pre koho sú určené vaše produkty? Komu by urobili radosť? Priateľke, mame či babke? Postarajte sa o to, aby darčekový sprievodca pomohol vašim zákazníkom s výberom. Okrem pohlavia a veku môžete tipy na darčeky rozdeliť aj do rôznych cenových kategórii, prípadne podľa záľub, ktoré môžu potešiť. Kreativite sa medze nekladú.

5. Buďte aktívny na sociálnych sieťach.

Zákazníci čoraz častejšie využívajú na vyhľadávanie informácii sociálne siete miesto online vyhľadávačov. Sledujú ako značka pôsobí, ako komunikuje a aké hodnoty zastáva. Taktiež kladú dôraz aj na recenzie. Buďte preto aktívny na sociálnych sieťach. Nielen svojim obsahom, ale myslíte aj user generated content – prezdieľavanie fotiek a stories od zákazníkov. Zvýšite tak svoje dosahy a o vašich produktoch či službách sa dozvie viac ľudí.

6. E-mail marketing.

Okrem sociálnych sietí nezabúdajte ani na e-mail marketing, vďaka ktorému môžete zákazníkom predstaviť top produkty, darčekového sprievodcu, špeciálne ponuky a mnoho ďalšieho. Taktiež myslite aj na transakčné e-maily, ktoré by mali byť najmä personalizované.

7. Ponúknite svojim zákazníkom darčekové karty.

Nestíhate svojim zákazníkom doručiť tovar do Vianoc? Alebo chcete vyriešiť ich dilemu pri rozhodovaní sa v otázke, čo by potešilo ich najbližších? Zahrňte do svojej ponuky špeciálne vianočné darčekové karty, vďaka ktorým si na vašom e-shope môže každý vybrať to, čo mu urobí radosť.

8. Poskytnite zákazníkom poštovné zdarma.

Koľkokrát sa vám stalo, že ste nedokončili svoj nákup kvôli vysokému poštovnému? Priznajte sa, určite to bolo minimálne raz. V predvianočnom období spotrebitelia zvyknú porovnávať nielen produkty, ale aj ceny poštovného na rôznych stránkach. Poskytnite im preto poštovné zdarma pri určitej príležitosti, či už počas Black Friday víkendu, na Mikuláša alebo len tak v nedeľu.

9. Posilnite zákaznícku podporu.

Kedy bude doručený tovar? Ako môžem vrátiť produkt v prípade, že sa darček nebude páčiť? Stihne mi prísť balíček do Vianoc? S týmito a mnohými ďalšími otázkami sa operátori zákazníckych liniek stretávajú každý deň niekoľkokrát. Pri zvýšení dopytu po vašich produktoch a vyšším počtom objednávok nezabúdajte ani na posilnenie zákazníckej podpory. Pred Vianocami už nie je veľmi veľký priestor, čas a kapacita na posilnenie zákazníckej podpory náborom nových ľudí a ich školením. Preto je ideálnou voľbou implementácia live chatu reago na web. O návštevníkov vášho webu sa postarajú profesionálni vyškolení operátori, ktorí budú online od 8:00 do 22:00 a k dispozícii aj cez víkendy a sviatky.


Naši operátori sa postarajú o rýchle a dôsledné zodpovedanie otázok a prinesú vám množstvo spokojných zákazníkov. Tak nečakajte dlho a obráťte sa na nás. Vianoce sú už naozaj za rohom.

Ďalšie články

Vyskúšajte chat Reago