S príchodom Facebooku a ostatných komunikačných aplikácii sa chatovanie stalo našou každodennou súčasťou. Výmena informácii prostredníctvom chatovania je rýchla a maximálne efektívna. Medzi zákazníkmi je táto forma komunikácie čoraz viac a viac obľúbená, pretože informácie o produktoch a službách získajú rýchlo a pohodlne. Pri online chate nemusia čakať v rade na operátora. Taktiež nemusia posielať rozsiahle e-maily s neistým časom odpovede.
Pri výbere chatu na web sa ponúkajú dve možnosti – chatbot a live chat. Viete aký je medzi nimi rozdiel? Ktorý z nich by ste si mali vybrať pre svoj biznis?
Chatbot
Chatbot predstavuje softvér umelej inteligencie, ktorý slúži k automatizovanej komunikácii. Táto forma chatu slúži najmä na odbremenenie zákazníckej podpory od najčastejšie kladených otázok. Chatboty sú založené na vopred naprogramovaných otázkach zákazníkov, na ktoré umelá inteligencia odpovedá dopredu nastavenými odpoveďami. V prípade špecifických otázok, ku ktorým nemá odpovede, sa odkazuje na zákaznícku podporu.
Vzhľadom na to, že chatbot je softvér, na webe je k dispozícii 24 hodín 7 dní v týždni. Takže kedykoľvek ihneď zodpovie otázky zákazníkov. Avšak, vzhľadom na to, že odpovede chatbotov sú zostavené z najčastejších otázok zákazníkov, dokážu reagovať iba na základné otázky. Tiež sa môže stať, že nesprávne pochopia položenú otázku a dajú tak zákazníkom nekorektnú odpoveď.
Live chat
Živý chat je založený na komunikácii zákazníkov priamo s reálnym človekom. Komunikácia je maximálne personalizovaná a zákazníci vždy dostanú odpovede aj na veľmi špecifické otázky. Tým pádom majiteľom webov a e-shopov odpadá nutnosť potreby interných ľudských zdrojov a kapacít.
Podľa prieskumov pôsobia spoločnosti využívajúce live chat dôveryhodnejšie a zákazníci majú vyššiu tendenciu nakúpiť na týchto webových stránkach. Linky live chatu nie sú k dispozícii 24 hodín denne, no operátori reagujú na otázky v najdôležitejších a najvyťaženejších časoch.
Kto je teda víťazom?
Obe formy online chatu poskytujú rýchlu a efektívnu komunikáciu so zákazníkmi, vďaka čomu dokážu zvyšovať predaje značky. Taktiež sú oba chaty budget friendly a ich implementácia dokáže znížiť náklady oproti klasickej zákazníckej podpore. No výskumy ukázali, že viac ako 85 % ľudí preferuje personalizovanú konverzáciu s človekom, na základe ktorej sú ochotní nakúpiť nové produkty alebo služby. Áno, chatboty sú pre mnohých pohodlné, avšak umelá inteligencia nikdy nedokáže plnohodnotne nahradiť ľudí. Preto sa víťazom tohto súboja stáva live chat.
Náš live chat reago garantuje rýchle odpovede na zákaznícke otázky. Operátori sú k dispozícii 365 dní v roku, takže aj v nedeľu či počas vianočných sviatkov sa postarajú o množstvo spokojných zákazníkov. Túžite mať aj vy bezstarostnú a reprezentatívnu komunikáciu so svojimi zákazníkmi? V tom prípade sa obráťte na nás.